Kan man bli ynkligare?!


Sovit lite bättre inatt iaf på morgonen. Vakna minst en gång i timmen fram till sju sen kunde jag sova till strax före elva utan att vakna därimellan. Febern har börjat gå ner då jag går ständigt på alvedon för att driva ur febern så pendlar konstant mellan att frysa och få världens värmeslag. Men förkylningen är de samma nästan, hostan har blivit värre lr rättare sagt djupare. Varje gång jag hostar, (som är hela tiden), känns de som jag ska gå sönder. Sitter så djupt och hårt så har galet ont magmusklerna pga hostan.

Värsta är att jag blir så rastlös av att bara ligga speciellt då hemmet behövs ta tag i, kan inte minnas när de var så skitit sist! Vill inte släppa in någon innanför min dörr om jag inte behöver. Men men får se om jag orkar göra något åt det med lite alvedon, hostmedicin och annan kurering i kroppen. Får ta den tid de tar i sådana fall. Bara ta det värsta vore skönt, får se hur de går om jag ens orkar.

Är de mer än jag som har jätte svårt att äta när man har feber och är förkyld?! Så frågade mamma som var i stan igår om hon kunde köpa lite blåbärssoppa och cola till mig. Så söta mamma kom förbi med blåbärssoppa, cola och dessutom vinetta glasstårta (klassisk), vindruvor, banan, godis och en tidning till en sjuk Fanny! Tack världens sötaste mamma! =)♥  Lättare att äta när man har saker som är gott hemma. =) För lagad mat, smörgås och sånt bara växer i munnen just nu eller så mår man illa efter två tuggor.

Nu ska jag sluta beklaga mig och lägga mig under täcket en stund och samla kraft! =)
kram



simone

du ska bara vila gumman, inte håller på att städa mycket, men förstår att du blir rastlös. Vet ju själv hur jag är=). Krya på dig nu puss



URL: http://simonesnya.blogg.se/


Anonym

febern i sig är ingen sjukdom, det är den som driver ut det sjuka, tar man febernedsättande tar det längre tid att bli frisk....



URL:


Dr.Jonsson

Som en upplysning till det svenska folket!



Feber är alltså inte en sjukdom!!

"vem kunde ha trott, kom som en chock!"



Alla ni som gått och trott att man får vara hemma från jobbet, har alltså haft FEL!!



Mvh Dr.Jonsson



URL: http://granddesign.blogg.se/


fanny

humm.. då är jag alltså inte sjuk fast jag har feber, bra då blir det jobbet imorgon fast febern! Tack för informationen. =) kram på dig!



URL: http://float.blogg.se/


Anonym

fast även om feber inte är en sjukdom så tyder det ju på att man har nått i kroppen som behöver drivas (läs svettas) ut så stanna hemma ändå du....



URL:


fanny

har iofs aldrg sagt att febern är en sjukDOM bara att jag är sjuk i feber (inte att de är en sjukdom, de är skillnad) och förkylning. kram på dig igen. Tråkigt att du inte vågar skriva under med namn och stå får infon. tack igen för informationen. ;)



URL: http://float.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?