Tillbaka

 
Hej!
 
Dax att ta tag i bloggen kanske.
 
Stack ju till Turkiet för ca två veckor sen med min familj. Härligt med sol och bad i en vecka. Precis vad som behövdes efter denna "kalla" sommar. Njöt var precis vad jag gjorde. :)
 
Väl hemma igen drog flyttstöket igång i min lägenhet. Tar ju mer tid och mer på krafterna än man tror.
I fredgas gick flyttlasset iväg och nu sitter jag i vår lägenhet. Vi hann faktiskt med en himla massa i helgen och de mesta är klart. Lite målning och annat små fix kvar men vi är på god väg. Härligt! Så nu är man sambo (igen), och trivas tror jag vi kommer att göra här. :) Ska försöka slänga upp lite bilder sen när allt är mer klart. :)
 
 
Idag har inte varit en kul dag. Kände mig lite små hängig redan förra veckan men blev inget av det. Men nu när allt börjar bli klart och man börjar slappna av så smög det sig på.. vakna oh kände mig jätte konstigt imorse men pallra mig till jobbet iaf.. Gick hem igen redan på fm då krafterna inte fanns.. :/ Frös som atten, ont i kroppen och jätte hängig/mosig.. så hem och sov i tre timmar och sen la mig i badet för att försöka få upp värme i kroppen.. somna på soffan en timme senare igen.. ja inte är jag som jag ska.. Hoppas på snabb vändning för vill inte vara sjuk (ja vem vill det) och har inte tid. Vill ju hålla på och dona i nya lägenheten och sen har jag lite samtal i slutet av veckan på jobbet så måste vara frisk till det!
 
Sen har vi börjat med en tävling på jobbet genom tappa.se där det går ut på att räkna steg, I ca 60 dagar ska jag ha en stegräknare på på mig och lägga in steg varje kväll eller när det passar. Målet är att man ska gå en viss sträcka under denna tid så man kan ju bli klar tidigare. Sen desto mer steg desto större chans att vinna. Man tävlar individuellt plus i lag med jobbet och detta mot andra företag i nyk bla. Man kan gå för ett snabbare målresultat, hälsa eller för viktnedgång. Du väljer själv. Detta är friskvård som kommunen ger oss för att motivera oss till att röra oss mer. Jag blir ju lite tävlingsmänniska med det här så vara sjuk är inte bra för mig nu, får gå en massa för att ta igen sen. ;)
 
 
Idag fick jag ju lite steg iaf för promenaden till -och tillbaka från jobbet.. imorgon blir det desto väre. :/
 
Aja.. kurera så är jag på benen fort igen, positivt tänkande!
 
 
 





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?