LCHF PIZZA!

I helgen prova jag och Sanny en lcfh pizza. Måste säga att det vart riktigt gott!
Självklart är det valfritt vad man vill ha på. Jag körde salami, brie, färska tomater och champinjoner samt lök. :)
Nu missa jag att fota så har lånat denna bild från nätet på hur den ungefär såg ut! :)
 
 

Ingredienser botten:

120 g cream cheese (jag använde ICA´s)
4 ägg (små ca 58g/ st)
1,8 dl Fet grädde
0,6 dl Parmesan (eller annan smakrik ost.)
1 matsked Italiensk salladskrydda eller annan krydda ni gillar till Pizza.

4,8 dl Riven ost (förslagsvis en billig, jag använde mig av hushållsosten)

Tomatsås:

0,7 burk krossade tomater
Kryddor efter smak,
1 grönsaksbuljongstärning

(jag kryddade med franska örter ( blandning av massa olika örter),cayenne och salt).

Låt koka upp och svalna lite.

 

Gör så här:
Ugnen 175 grader.

Börja med botten:
Klä en långpanna med papper. (hög kant på plåten, då det blir enklare att få en bra form på pappret, så att inte smeten rinner ut för mycket).

Vispa ihop cream cheese, och ägg till en jämn smet. Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt.
Blanda sedan i resten av pizza botten osten.

Häll allt på den papperklädda plåten, och bred ut till en jämn botten.

Grädda i 175 grader i 25-30 min tills den blir gyllene.

Under tiden kokar ni ihop tomatsåsen, och förbereder toppingen.

När botten är färdig, tar ni ut den. Läger på tomatsåsen och toppingen.
Ställ in Pizzan i ugnen på 200 grader i fem minuter (tills osten smält).
Ta fram låt svalna 5 min till. Skär upp och njut.

Går utmärkt att frysa, och värma i micron efteråt.
SMAKLIG MÅLTID! :)
 


Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se



URL: http://www.hittarecept.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?