Rygg biceps

 
Efter lite problem med ryggen så är jag åter på banan igen! Missa dock nästan igen då det föll sig bra med vilodagar och kunde ta igen det med dubbla pass.
 
Idag vart det ett riktigt bra pass med rygg och biceps. Problemen i ryggen kändes inget och det känns otroligt skönt. Tror både jag och Sandra tycker att rygg är ett av veckans roligaste pass! Idag flöt det på riktigt bra och alla övningar kändes faktiskt riktigt bra. Teknink och kontakten var där det skulle. 
 
Vi tog många kort och även filma lite idag. Detta för att lättare se själv sina resultat och filmningen är framförallt för att se teknink. Det är svårt att se själv när man gör en övning så filmningen gör det lättare att se själv hur man gör mer konkret och vad man behöver jobba på. Man kan tex se om man gör övningen rätt och sen kan "rätt" skilja sig olika för olika personer. Hittar du inte kontakten med muskeln så spelar det ingen roll hur "rätt" du tycker/tror du gör för då blir övningen iaf meningslös. En övning och samma övning kan skillja sig lite från person till person, alla hittar kontakten olika. Men något som inte är olika och viktigt är att ryggen är bra och där finns inga fel, ryggen måste du hålla för inte skada dig! Bra tips förövrigt till andra det där med att filma sig! :)
 
 
 
 
Att ta fredag kändes helt underbart skönt sen. Trött som en gnu blir det ingen sen fredag för varken mig eller Sanny. Vi har blivit riktigt duktiga på att lägga oss skapligt. Man är piggare på dagen, ger bättre i träningen och kroppen får mer tid för återhämtning. Fredagen brukar även den bli rätt tidig, trötta träningsmänniskor! ;)
 
Notis..
Jag skriver utefrån det jag lärt mig genom läsning och från andra som tränat mycket längre och har mer erfarenhet än mig och utefrån det jag lärt mig från mina egna kunskaper. Det finns tusen olika syn och hur man ska och inte ska när det gäller träning och nu tänker jag på allt som har med träning att göra. Det viktigaste är att DU gör det som känns bästa för dig, ger dig dina resultat du är ute efter och gör det du tror på. Träningslära är en enormt stor kaka och jag kan egentligen väldigt lite då som sagt det finns en hel värld om detta att lära sig om. Jag har säkert fel i vissa saker jag skriver om för vem säger att jag inte lärt mig fel, jag kan inte allt och är inget proffs i detta. Finns säker dom som tycker jag skriver fel saker ibland men jag kanske tycker samma om vad jag hör från andra men det är just för vi lär oss olika saker och så är det med det mesta i världen. Jag skriver bara utifrån mig och vad jag lärt mig. Du behöver inte tycka som jag, hålla med eller göra som jag. Men du får självklart inspireras och ta del av det jag lärt mig/tror på. Jag skriver om det jag tror på och som ger mig mina resultat och passar min kropp. DU själv är viktigast!
 
 
 


Sandra

Bra skrivet vännen. Nu ska vi bara ta vår filmning och samla den någonstans så vi har allt samlat tillsammans ;)...



URL:





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?